Followers

NumBer BerDaFtaR

Saturday, March 12, 2011

RUmAH Anak Yatim PeYakin


Baiklah...Pada kali ini Laptop meletup dah kembali pulih...Technician itu sendiri datang rumah betulkan laptop aku.. lepas dia check..rupa2nya MOTHERBOARD aku yg ROSAK.. laptop tu baru 3 bulan dah rosak motherboard..memang hampagas betul..!! nasIb baik dia betulkan dalam masa setengah jam..puas hati sangat..oleh itu belilah DELL!! oleh Sebab Laptop aku dah Sembuh...Barulah aku mula Blogging semula..^_~

         Kali ini Aku nak cerita pasal aktiviti aku pergi ke Rumah anak2 yatim PEYAKIN di KLANG... Pada 6 mac 2011...AKu pergi under Kelab sukarelawan UiTM..pergi dalam 30 orang termasuk member2 klasmte aku iaitu ATOI,NAQI, dan FITRI... Sebenarnya aktiviti ni dianjurkan oleh SYARIKAT OSI..syarikat ini lebih kepada membuat peralatan "part2" kereta.. syarikat ini sebenarnya anak syarikat HICOM... Besar tu..jangan main2.. Wakil OSI kata SIJIL yg akan diberikan kepada kami 30 orang ini boleh membuatkan kami senang dapat kerja bila interview ke syarikat mereka.. Besar Manfaatnya itu...!!


          Antara Aktiviti yg dijalankan ialah SAPU SAWANG,BERSIHKAN LONGKANG, LAP TINGKAP, CAT PAGAR...dan Aktiviti paling menarik ialah AMAZING RACE..!! tapi race ini utk anak2 yatim jelah yg join..Kami beberapa orang ditugaskan utk jaga checkpoint ini....hehe.. Aktiviti bermula dengan Ucapan daripada VIP..kemudian BREAKFAST... seterusnya Aktiviti masing2 yg telah diberikan... Selesai kerja dan amazaing race dalam jam 12 tghari.. upacara penutup Dijalankan.. KEMUDIAN baru lah MAKAN TENGAH HARI...!! Menu tgh hari memang Kaw Kaw punya Sedap.. ada ikan bakar..ayam bakar..Sup daging...sayur...buah dan air oren..MEMang MELETUP Perut yg mnyumbatkannya..!! fuh~~

        Habis saja makan tgh hari kami pun pulang naik bas ke Universiti smula...besar pengalaman dapat drpd anak2 yatim tu walaupun hnya beberapa jam di situ..kalau ada lagi pgram macam ini mmg aku nak pergi lagi.. semoga semua rakyat malaysia dapat sumbang tenaga untuk anak2 yatim di Malaysia ini agar mereka tidak berasa sunyi berada dalam masyarakat... Akhir kata, hulurkan tangan ringankan beban.. ...


SeSi UCaPan PEMBUKaaN
AToi, NaQi n FiTRi....haha

SESi MaKan SaRaPAn..!!

LIHaT SaJa FiTri SEDaNG mAkan..:)
Anak Yatim2 Sedang Giat selesaikan masalah dalam AMAZING RaCe..
GRoup2 yg gigih..!!
maCam SuSah Je Nak SUSun PUzzLe ni kan..haha.!!
Ni Checkpoint Yg Kena JaWab SoaLan teka-teki ni..!!

GRoup GiRL NiCe Posing in the woRK field..haha
MaMAt Bajet RaJin...Yes..BaJet...!!
Group BeRsihkan LONGkanG..!!
NaQi n Fitri Sedang SeRonok 'ROsakkan' harta rumah Ank yatim ni..Ish3..
PaSang Pelindung TIngkap Ye bang???
Muka2 Ank2 yatim selesai AMazing Race..!
MuKa Adik(depan) yg jatuh time race...Sian dia....~~

2 comments:

liyana said...

nak join jugakk aktiviti cmniiii ! mesti best kan..

farid fizi said...

boleh..lain kali kalo ade jom laa join..hehe...:)